پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119342
گزارش دانا از عملکرد قابل تقدير 10 ساله رئيس صدا و سيما
روزهاي پرفراز و نشيب "عزت" رسانه ملي/پيشرفت قابل توجه در بخش هاي فني/نمره قبولي در روزهاي حساس انتخابات
تاریخ انتشار : 1393/08/03 12:40:15
نمایش : 1637
16 آبان ماه حکم رياست وي در صدا و سيما به پايان مي رسد. حالا اين روزها زمان آن رسيده که ضرغامي تمام امکانات ايجاد شده در صدا و سيما را تحويل رئيس جديد اين سازمان بدهد.
  به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، 13 روز ديگر تا پايان دوران ده ساله رياست عزت الله ضرغامي بر سازمان صدا و سيما باقي مانده و 16 آبان ماه ماموريت وي در اين سازمان به پايان مي رسد.

اين دوران ده ساله اما براي رئيس سازمان صدا و سيما پرفراز و نشيب بود و قطعا ضرغامي و همکارانش در طول اين مدت با دشواري هاي بسياري اين امانت مهم را به سر منزل مقصود رساندند.

 

سوم خرداد ماه سال 83 بود که با حکم رهبر معظم انقلاب، عزت الله ضرغامي به عنوان رئيس جديد صدا و سيما پس از علي لاريجاني منصوب شد و در حکم نخست رهبر انقلاب براي رئيس خوزستاني صدا و سيما، خط مشي تازه اي مشخص نکرده بودند و بر همان نکاتي تاکيد داشتند که در حکم انتصاب علي لاريجاني رئيس پيشين رسانه ملي مورد تاکيد قرار گرفته بود اما در تمديد حکم در 16 آبان ماه 88، ايشان در بخشي از حکم چنين تاکيد کردند: "برجستگي ها و نقاط قوّت کنوني صداوسيما در کنار کمبودها و نقاط ضعف آن بايد پيوسته در برابر چشم جنابعالي و ديگر مديران آن سازمان و در معرض ملاحظه و مقايسه قرار گيرد و همت بر روند نقص زدائي، به هيچ رو کاهش و سستي نيابد."

 

همين تاکيد اساسي رهبر معظم انقلاب سبب شد تا عزت الله ضرغامي در دوره دوم مديريت خود در صدا و سيما، فعاليت هايي به مراتب بيشتر از دوره قبل داشته باشد. در اين بين هرچند فعاليت هاي وي بيشتر از اينکه جنبه کيفي داشته باشند، جنبه کمي داشت و صدا و سيما عملکردي به مرابت بهتر نيز مي توانست داشته باشد، اما در مجموع بايد عملکرد عزت الله ضرغامي و همکارانش را در اين دوره 10 ساله ارج نهاده و از آن تقدير کرد.

 

در اين باره البته سيروس مقدم از کارگردانان برنامه هاي تلويزيوني در خصوص ماندن يا رفتن ضرغامي مي گويد: اگر گزينه قوي و محکمي براي مديريت تلويزيون وجود ندارد يا اگر هست و به قوت ضرغامي نيست، بهتر است تا پرورش يک مدير خوب، ضرغامي سه چهار سال ديگر ابقا شود. در اين فرصت يک مدير خوب پرورانده شود تا بتواند سکان تلويزيون را به دست بگيرد. چون به شدت پست حساس، خطير و سختي است.

 

صدا و سيما در طول اين سال ها در پيشبرد اهداف نظام جمهوري اسلامي ايران نقش بسزايي داشت. به خصوص در ايام انتخابات در ايجاد شور و نشاط اجتماعي تاثير گذار بود و با برگزاري برنامه هايي همچون مناظره و نمايش فيلم انتخاباتي کانديداها، بينش سياسي جامعه را بالا برد. اما حرکت صدا و سيما در طول سال هاي بعد از انتخابات 88 همواره همچون حرکت بر روي لبه تيغ بود.

 

در طول اين سال ها صدا و سيما در نقد عملکرد مسئولين نيز رويه مناسبي داشت و همين رويه سبب شده بود تا جريان ها، جناح ها و دستگاه هاي مختلف هر کدام از نظر خود نسبت به اين سازمان موضع گيري هايي نموده و انتقاداتي را نيز مطرح کنند. اما خاصيت رسانه اي همچون صدا و سيما اينگونه است که با به تصوير کشيدن مباحث انتقادي، مورد نقد ساير دستگاه ها قرار گيرد. به طوري که در طول سال هاي اخير سازمان صدا و سيما بارها از سوي مجلس، دولت و ساير مسئولان مورد انتقاد قرار گرفت.

 

 

در مسئله فني نيز اين سازمان در 10 سال گذشته با پيشرفت چشم گيري همراه بود. افزايش تعداد شبکه هاي تلويزيوني سراسري به 18 کانال، شبکه هاي برون مرزي به 10 کانال و شبکه هاي استاني و محلي به 34 کانال نشان مي دهد که در بحث فني، عملکرد صدا و سيما قابل قبول بوده است. در اين بين يکي از رويکردهاي مثبت مديريت صداوسيما در دوره مديريت ده سال اخير، رشد کمي شبه هاي راديويي و تلويزيوني بوده و شاهد تخصصي شدن شبکه هاي تلويزيوني بوديم اما در عين حال افزايش کيفيت تصاوير تلويزيون نيز اجتناب ناپذير است و راه اندازي نخستين شبکه HD تلويزيون در اين دوره مي تواند نويد عملگرايي در بهبود کيفي تصاوير تلويزيون باشد که از کيفيت تلويزيون هاي اکثر مردم کشورمان پايين تر است.

 

اما در طول اين سال ها اقدامات فرهنگي صورت گرفته مورد تقدير بسياري از فعالان فرهنگي و مسئولان کشور نيز قرار گرفت. در اين باره سال گذشته بود که رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح با ارسال لوح سپاس از سيد عزت‌الله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران و همکاران اين رسانه که با همکاري راهبردي بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس توانستند در پاسداشت سالگرد دفاع مقدس ابعاد مختلف اين حماسه سترگ ملت ايران را در شبکه‌هاي صدا و سيما به نمايش بگذارند، تقدير و تشکر کرد. سازمان صدا و سيما در بهره‌مندي از گنجينه ارزشمند حماسه هشت سال دفاع مقدس براي انتقال فرهنگ ارزش‌ها و باورهاي اعتقادي ــ ملي، روحيه خودباوري، ايثار و شجاعت بين اقشار ميهن اسلامي تلاش مؤثري داشته است.

 

البته ضرغامي در پاسخ به اين سوال که بعد از رياست صدا و سيما در چه پستي فعاليت خود را ادامه خواهد داد، گفت: واقعيت اين است که من به هيچ چيز فکر نمي‌کنم و برنامه‌ريزي ندارم تا روز آخر. معتقدم که جايگاهي که رسانه ملي دارد و تاثيرگذاري که شبکه‌هاي راديويي و تلويزيوني دارند، با هيچ چيز قابل مقايسه نيست و به همين دليل همه دنبال آن هستند و مي‌خواهند بدانند که چه کسي مي‌آيد و چه کسي مي‌رود و از ۴ سال قبل براي اين سمت گمانه‌زني مي‌کنند. تنها دليلش همين اهميتي است که گفتم. بخصوص در اين سالهاي پر فراز و نشيب کشور و بخصوص در دوره انتخابات و مسائل مهم سياسي، فرهنگي کشور. جايگاه رسانه ملي در سال‌هاي اخير در سطح جهاني مشخص است و به همين دليل فکر مي‌کنم اين حوزه به قدري اهميت دارد و کار در آن حساس و دشوار است که تا دقيقه آخر نمي‌توان به موضوع ديگري فکر کرد.

 

13 آبان ماه حکم رياست وي در صدا و سيما به پايان مي رسد. حالا اين روزها زمان آن رسيده که ضرغامي تمام امکانات ايجاد شده در صدا و سيما را تحويل رئيس جديد اين سازمان بدهد.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html